Cum să fii un inginer software de 10x

3 greșeli frecvente pe care le fac inginerii începători.
Le faci și tu?

Inginerii de 10x sunt o realitate. Bigfoot nu este.

Cei mai buni ingineri sunt de 10 ori mai buni decât un inginer mediu. Ca o armată formată dintr-un singur om, ei oferă mai multă valoare, mai repede, singuri, decât o echipă de ingineri juniori la un loc.

Dar cum se poate întâmpla asta? Nu este mai mult întotdeauna mai bine?

Inginerii 10x există. De asemenea, putem spune cu încredere că nu sunt:

  • care tastează de 10 ori mai repede
  • lucrează de 10 ori mai multe ore
  • scriu de 10 ori mai mult cod

De fapt, inginerii de 10x ar putea tasta la jumătate din viteză, ar putea lucra la jumătate din cantitatea de muncă și ar petrece mai mult timp ȘTERGÂND un cod decât scriindu-l.

Inginerii de 10x tind să fie mai buni și la LeetCode, dar nu este ceea ce îi diferențiază.

Diferența dintre cei mai buni ingineri și inginerii juniori se reduce la o problemă de mentalitate. Aceștia folosesc instrumentele potrivite, pun întrebările potrivite și știu cum să stabilească priorități. Abilități care au puțin de-a face cu programarea și pe care chiar și persoanele care nu sunt tehnice le pot dezvolta.

Ceea ce îi separă pe cei mai buni ingineri de cei medii sunt (în mod surprinzător) abilitățile non-tehnice.

Iată 3 greșeli frecvente pe care le fac inginerii juniori și cum ar aborda un inginer senior aceeași problemă în mod diferit – ceea ce ar duce la rezultate foarte diferite.

 

1. Nu se investighează îndeajuns de mult uneltele

Abraham Lincoln a spus odată: „Dacă aș avea 8 ore să tai un copac, aș petrece 7 ore ascuțindu-mi toporul”.

Un inginer începător va petrece 8 ore tăind cu un topor neascuțit. Inginerul senior petrece o oră alegând drujba potrivită.

Și 5 minute pentru a tăia copacul.

Onestul Abe ar fi fost un mare inginer.

O greșeală frecventă pe care o fac inginerii începători este că se aruncă cu capul înainte în codare. Ei rămân doar cu instrumentele pe care le cunosc și încearcă să le adapteze la orice situație.

Dacă un inginer mediu ar ști să folosească doar un ciocan, l-ar folosi și pentru a săpa o groapă.🙄

Ei nu petrec aproape deloc timp analizând alte alternative – sau dacă este posibil să facă treaba respectivă scriind 0 cod!

Folosirea instrumentului potrivit este diferența dintre a munci săptămâni întregi și a termina o sarcină în 10 minute. Aici se acumulează diferența de 10x.

2. Nu solicită ajutor

Aceasta este o problemă simplă, ușor de rezolvat, dar care a cauzat atât de multă pierdere de timp încât trebuie să o menționez.

Unii ingineri începători au această concepție greșită că un inginer senior este ca un geniu singuratic. Dacă continuă să se ocupe de problemă, vor găsi în cele din urmă o soluție.

Inginerii 10x nu sunt „genii singuratice”, ci trebuie să ceară și ei ajutor!

Dar acesta este un mod de gândire destul de naiv. De multe ori, diferența constă în faptul că le lipsea contextul – informații pe care nu le puteau deduce singuri.

Așa că, în loc să ceară ajutor, ei se învârt în jurul bazei de cod, uitându-se la aceleași linii de cod la nesfârșit, când o întrebare de 5 minute adresată unui coleg de echipă ar fi rezolvat problema instantaneu!

Un inginer mai puțin experimentat care știe să ceară ajutor va învinge întotdeauna un inginer mai talentat care nu cere niciodată ajutor.

Uneori este clar că este nevoie de un context suplimentar pentru a continua. De exemplu, de multe ori nu este clar:

  • de ce baza de cod a fost structurată în modul în care a fost structurată
  • ce API trebuie să apeleze o altă echipă
  • cum funcționează implementările

Acestea sunt exemple de situații contextuale în care este mai bine să cereți ajutor decât să săpați mai mult în baza de cod. Nu vă fie teamă să cereți ajutor!

3. Nu oferă valoare de business

Aceștia înțeleg că munca lor este o investiție – iar rezultatul investiției lor trebuie să depășească cu mult costul timpului petrecut. Ei înțeleg costul de oportunitate: timpul petrecut pentru crearea unei caracteristici înseamnă timp care nu este alocat pentru crearea altei caracteristici.

Inginerii trebuie să cântărească costurile de oportunitate – „Dintre toate funcțiile pe care le-ai putea construi, este această funcție cea mai bună utilizare a timpului tău?”.

Ei înțeleg că mijlocul pentru un scop este codul – un scop de afaceri. Și dacă își pot atinge scopul fără cod, cu atât mai bine! Este mai puțină muncă de scris și mai puțin cod de întreținut – o situație avantajoasă pentru ambele părți.

Inginerii de 10x sunt investitori. Ca Warren Buffet.

Văd că mulți ingineri noi pierd din vedere aceste obiective de afaceri. Câteva exemple:

„A apărut o nouă tehnologie care este foarte bună. Să petrecem cinci zile integrând-o în site-ul web” (fără aliniere cu produsul).
„Nu-mi place modul în care este structurat codul. Să ne petrecem următorul sprint refactorizând” (cost de oportunitate – este aceasta o utilizare mai bună a timpului decât construirea de caracteristici generatoare de venituri?).
„Această platformă este atât de veche – haideți să migrăm către o nouă platformă” (vă ajută migrarea să vă mișcați mult mai repede sau este doar o îmbunătățire incrementală?)

Această matematică este cea care duce la un inginer de 10x. Dacă un inginer junior petrece 2 ore lucrând la o caracteristică complexă care nu crește veniturile, dar un inginer senior petrece 1 oră la o simplă modificare de copie care multiplică de 5 ori veniturile, obținem o îmbunătățire de 10 ori a productivității:

1/2 din timpul petrecut pe o caracteristică care generează de 5 ori mai multe venituri = valoare livrată de 10 ori mai mare.

Cugetări finale

Competențele non-tehnice („soft skills”) sunt cele care fac diferența între cei mai puternici ingineri și cei mai slabi. Dacă un inginer evită toate greșelile de mai sus, dar este dificil de lucrat cu el, abilitățile sale de 10x sunt anulate.

Un extras din pachetul cultural Netflix.

Ați muncit din greu pentru a deveni inginer. Să fii inginer este mult mai greu decât să nu fii un insolent. Nu-ți lăsa munca grea să se irosească din cauza ego-ului tău. Și ține minte mereu:

Inginerii trebuie să ofere valoare în primul rând.

Sursă articol: www.medium.com.

Pentru soluții specifice și specializate de la QQinfo, vă rugăm accesați pagina: QQsolutions.

Pentru a fi în contact cu ultimele noutăți în domeniu, soluții inedite explicate, dar și cu perspectivele noastre personale în ceea ce privește lumea managementului, a datelor și a analiticelor, vă recomandăm QQblog-ul !