Analize de monitorizare a activității personalului din companie

Analize de monitorizare a activității personalului din companie

Ca o continuare a articolului anterior, în care am prezentat câteva dintre analizele de pontaj dezvoltate de către echipa QQinfo, în acest articol vă vom prezenta câteva dintre analizele folosite pentru monitorizarea și măsurarea activităților personalului dintr-o companie.

În zilele noastre este bine-cunoscut faptul că activitățile personalului nu mai sunt direct legate de timpul prezent, astfel că devine necesar să se măsoare nu doar prezența, ci și efortul depus pentru fiecare activitate în parte. Conceptul dezvoltat de noi pentru a ne ajuta în acest sens l-am numit WORK LOGGER.

O primă astfel de analiză este analiza de efort vs. număr de task-uri și acțiuni.

În partea stângă este prezentat topul numărului de task-uri vs. topul numărului de task-uri relevante (urmărite în cazul de față pe dimensiunea Departament). În partea dreaptă este reprezentat topul numărului de acțiuni, topul numărului de acțiuni relevante și al numărului de reluări relevante.

Partea de jos a graficului este „destinată” prezentării efortului: în partea stângă efortul relevant vs. durata cumulată task-uri, iar în partea dreaptă media efortului relevant vs. media duratei cumulate task-uri.

Obiectul Combo Chart evidențiază (în timp) evoluția numărului de task-uri relevante, evoluția numărului de acțiuni și a duratei medii pe task.

Combo Chart-ul alăturat prezintă evoluția în timp a efortului relevant în ore vs. durata medie per task relevant.

Informațiile pe care le putem extrage doar dintr-o vizualizare ca cea de mai sus (de tip Dashboard) sunt:

  • Numărul de persoane care au lucrat în luna analizată (octombrie 2016) a fost de 22 de angajați, cu 1 angajat mai mult față de luna anterioară;
  • Grafic de variație al numărului de personal pe ultimul an analizat;
  • Încărcarea tuturor angajaților a fost de peste 100%;
  • Grafic cu efortul pe departamente și grafic cu numărul de task-uri realizate de cei 22 de angajați în luna octombrie 2016;
  • Grafic cu evoluția în timp a FTE (Full Time Employee) pe diverse dimensiuni, în funcție de necesitate.

*Pagina exprimă rezultatele înregistrate în cursul lunii de referință, inclusiv în comparație cu luna anterioară. Luna de referință este definită ca fiind luna în care este inclusă Data de Referință (în mod implicit este luna curentă, dar se poate schimba din obiectul de tip calendar „1. DataReferință”.

*Formula Full Time Employee (FTE) ține cont și de parametrul general Norma de ore zilnică, ce poate fi modificat din obiectul „2. Norma de lucru zilnic”.

Pagina de Dashboard pe WORKLOAD pentru ultima lună închisă

Pagina combină informația despre prezență cu cea despre activitățile desfășurate și cu orele facturabile. Pentru a se închide ciclul până la capăt, analiza se poate extinde până la orele facturate și apoi încasate.

Analiza este destinață managementului de top pentru analiza de ansamblu a stării curente a indicatorilor de performanță pentru ultima lună închisă (cu mecanism drill-down din Companie în Departamente: la selecția unei companii, dimensiunea este automat schimbată la nivel de departament). 

Indicatorii monitorizați sunt:

  • Workload % Disponibil = Procent ore disponibile vs Ore normate;
  • Workload & Pontat = Procent ore pontate vs. Ore disponibile;
  • Workload % Facturabil = Procent ore efectuate pe proiecte vs. Total ore pontate.

Pentru fiecare dintre acești indicatori există câte 3 obiecte de analiză:

  • Gauge Chart cu 3 intervale;
  • Bar Chart cu bare orizontale descrescătoare;
  • Grafic de variație în timp.

Nivelurile de referință pentru fiecare dintre acești 3 indicatori se pot stabili de către utilizator.

Există și situații în care vizualizarea împrăștierii valorilor de timp de execuție pentru tipuri de procese poate aduce o înțelegere mai bună a situațiilor insuficient clasificate.

Graficele prezintă analiza Duratei sau a Efortului Mediu și a Variației (de la minim la maxim) pentru activitățile care au fost selectate (în funcție de timp, pe departament sau persoană, dar și pe tipologia de activități desfășurate).

Este evidențiat și numărul specific de activități desfășurate pe fiecare tipologie analizată, pentru a ne ajuta să identificăm fenomenele cu incidență marită, cu impact major în totalul activității, dar și cele care creează o variație extremă de durată sau efort, chiar și pe o incidență mică.

Iată alte exemple de analize dezvoltate de echipa QQinfo utile atunci când este necesară o mai bună înțelegere a proceselor care au avut loc pe partea de HR (efort depus, efort relevant, număr task-uri, workload, etc.).

Dacă v-am făcut curioși, nu ezitați să ne contactați pentru orice informații la adresa office@qqinfo.ro. Ne găsiți și pe Facebook, sau pe LinkedIn.

Ceea ce a fost prezentat în acest articol reprezintă doar o mică parte din gama de analize dezvoltate pe partea de HR!

Pentru informații despre Qlik™, vă rugăm să vizitați pagina: qlik.com.

Pentru soluții specifice și specializate de la QQinfo, vă rugăm accesați pagina: QQsolutions.

Pentru a fi în contact cu ultimele noutăți în domeniu, soluții inedite explicate, dar și cu perspectivele noastre personale în ceea ce privește lumea managementului, a datelor și a analiticelor, vă recomandăm QQblog-ul !