În urma contactelor recente avute cu mediul guvernamental românesc, am avut câteva schimbări de perspectivă referitoare la modul în care soluțiile și conceptele informatice din business se pot translata și pot aduce plusvaloare în spațiul administrației centrale și locale.
O primă direcție pe care am experimentat-o „first hand” a fost provocarea de a consolida, pentru o entitate din structura Guvernului României, informația venită de la 8 ministere diferite, implicate în coordonarea și executarea unui Program Integrat de către 11 ministere diferite.
Chiar daca ne-am îmbarcat în rezolvarea problemei din mers, am avut șansa, dincolo de rezolvarea problemei specifice, (pe care am adresat-o cu platformele de Business Intelligence QlikView și Qlik Sense), să întrezăresc și o perspectivă mai de ansamblu a procesului guvernamental, identificând câteva posibile puncte nevralgice și metode de îmbunătățire a eficienței și efectivității actului guvernamental.
Provocări posibile:
- În faza de inițiere a unui program/proiect/lege/strategie/etc., sunt foarte multe idei, venite din multe direcții (preșidenție/guvern/ministere/parlament/autorități și agenții din subordine/administrația locală/ONG-uri/presă/mediu de afaceri/organisme internaționale).
- O data definit planul de acțiune, consolidarea planificării și execuției activităților este o alta provocare ce necesită un minim de eficiență.
- Informațiile despre activitatea curenta a entităților subordonate, atât ca timp alocat , cât și ca rezultate obținute (cantități și bugete implicate, nr de acțiuni efectuate, timp de răspuns mediu, identificarea depășirilor și excepțiilor)
- Partea de management a bugetelor (planificare, execuție, rămas neconsumat pâna la inchidere, inclusiv balansarea surselor de venit si a cheltuielilor, comparația intre versiunile de buget, cu perioade anterioare, intre unitatile si subunitatile subordonat, dar si cu entitati similare)
- În cazul entităților cu drepturi de autorizare, apare și monitorizarea autorizațiilor, inclusiv a termenelor de expirare, preferabil cu mecanisme de pre-alertare timpurie.
- În cazul entităților cu drepturi de control, apare nevoia de monitorizarea a controalelor, identificarea reclamatiilor, punctelor de risc si a recidivelor, dar si a termenelor de rezolvare, plus analizele de risc.
- Crestarea increderii societaății civile în actul de guvernare prin creșterea reală a transparenței actului guvernamental de la toate nivelele, prin trecerea de la conceptul de date deschise (open data = date brute) la cel de date transparente (transparent data = date procesate, aliniate, inteligibile, accesibile ceațeanului de rand fara a fi necesare alte procesari)
Pentru informații despre Qlik™, vă rugăm vizitați acest site: qlik.com.
Pentru soluții QQinfo, vă rugăm vizitați pagina: QQsolutions.