Visual Analytics pentru Administrația Centrală

În urma contactelor recente avute cu mediul guvernamental românesc, am avut câteva schimbări de perspectivă referitoare la modul în care soluțiile și conceptele informatice din business se pot translata și pot aduce plusvaloare în spațiul administrației centrale și locale.

O primă direcție pe care am experimentat-o „first hand” a fost provocarea de a consolida, pentru o entitate din structura Guvernului României, informația venită de la 8 ministere diferite, implicate în coordonarea și executarea unui Program Integrat de către 11 ministere diferite.

Chiar daca ne-am îmbarcat în rezolvarea problemei din mers, am avut șansa, dincolo de rezolvarea problemei specifice, (pe care am adresat-o cu platformele de Business Intelligence QlikView și Qlik Sense), să întrezăresc și o perspectivă mai de ansamblu a procesului guvernamental, identificând câteva posibile puncte nevralgice și metode de îmbunătățire a eficienței și efectivității actului guvernamental.

Provocări posibile:

  1. În faza de inițiere a unui program/proiect/lege/strategie/etc., sunt foarte multe idei, venite din multe direcții (presidenție/guvern/ministere/parlament/administrația locală/ONG-uri/presă/mediu de afaceri/organisme internaționale).