Dincolo de analizele ajunse deja uzuale, enumerate în pachetul QQsales.margin™, capabilitățile și performanța avansată de analiză, dar și nivelele de detalii disponibile în tot mai multe sisteme de monitorizare a vânzărilor ne-au adus în poziția să adăugăm în portofoliul nostru de analize, gata pregătite, un set extins de analize, din categoriile
- analize de cohorte
- analize RFT (Recency-Frequency-Total)
- analize heatmap de pivotare pe perioada primei comenzi a clientului și a produslui
- analiza clienților noi, pierduți, și recâștigați
- analiza corelată a frecvenței de recumpărare
Mai jos, vă prezentăm câteva exemple ale analizelor specificate anterior.
- Analize de cohorte
Permit evaluarea rapidă a evoluției în timp a calității clienților noi achiziționați.
(Clienții noi achiziționați sunt arondați pe cohorte/generații de clienți noi. În cazul nostru o generație este definită de anul-luna primei achiziții).
Fiecărui client i se identifică prima lună de vânzare și de acolo începând, pentru fiecare vânzare ulterioară, într-a câta lună de vânzare de la prima vânzare a fost vânzarea respectivă.
Cu cât curba este mai puțin atenuată, avem clienți mai fideli pe termen lung (situație de dorit).
Dacă există maxime ulterioare, se pot identifica frecvențe de recumpărare.
- Analize RFT (Recency-Frequency-Total)
Pentru companiile care își pot identifica clienții în istoria de vânzării, analiza RFT permite identificarea structurii (în special de termen lung) a portofoliului de clienți din perspectiva frecvenței de cumpărare, a numărului total de interacțiuni comerciale (vânzări) și a prospețimii relației (recency).
Analiza este de obicei o analiza de termen lung și poate fi punctul de plecare pentru o îmbunătățire majoră a segmentării clienților și de aici o dezvoltare mai bună a strategiei de abordare a pieței (go-to-market strategy).
- Analize heatmap de pivotare pe perioada primei comenzi a clientului și a produslui
Permite identificarea vizuală a impactului în vânzări, a legăturii dintre luna de debut a clientului și produsului. (Măsura de analiză poate fi aleasă dintre măsurile specific faptelor de vânzări).
- Număr Comenzi
- Cantitate Vânzare
- Valoare Vânzare
- Valoare Marjă la Vânzare
Analiza se poate detalia prin filtrări pe toate dimensiunile specifice faptelor de vânzări :
- produse și clasificările lor
- entități de promovare și vânzare,
- data vânzării și alte dimensiuni temporale.
Valorile alocate pragurilor de mijloc sunt evidențiate în nuanțe de galben, în timp ce valorile ce depășesc aceste valori sunt evidențiate în nuanțe roșcate și magenta intense, iar valorile sub pragurile de mijloc ale produselor sunt colorate în nuanțe mai discrete de verde-albastru, cu cat sunt mai mici
Se pot remarca linii orizontale preponderent intens colorate în magenta, care evidențiază anumite perioade de debut al produselor cu incidența ridicată la vânzare până în prezent.
OBS: Recomandăm excluderea articolelor de tip transport sau discount din analiză.
Analiza se poate extinde și pe data de debut a altor dimensiuni ale vânzărilor, inclusiv orașe, regiuni, categorii de produse, furnizori, etc.
- Analiza clienților noi, pierduți, și recâștigați
Permite identificarea numărului de clienți nou veniți în ultima perioadă (Lună/ Trimestru/ An), dar și a celor pierduți în ultima perioadă, precum și a impactului în vânzări al acestor clienți noi și pierduți. Definiția clientului nou sau a clientului pierdut poate fi reformulată în conformitate cu nevoile de business specifice.
Analiza se poate face și pe alte dimensiuni, inclusiv produs, orașe, regiuni, etc.
- Analiza corelată a frecvenței de recumpărare
Aceste seturi suplimentare de analiză pot evidenția obiceiuri de cumpărare și/ sau asocieri subtile ce pot fi transformate în bune practici și metode de îmbunătățire a activității comerciale.
Pentru soluții QQinfo, accesați pagina: QQsolutions.
Pentru informații despre Qlik™, accesați pagina: qlik.com.
Dacă doriți produsul QQsales.advanced™, sau aveți nevoie de mai multe informații, vă rugăm să completați formularul de aici .
Pentru a fi în contact cu ultimele noutăți în domeniu, soluții inedite explicate, dar și cu perspectivele noastre personale în ceea ce privește lumea managementului, a datelor și a analiticelor, vă recomandăm QQblog-ul !