Cum să concepeți cele mai bune tablouri de bord

Cum să concepeți cele mai bune tablouri de bord

Patru exemple de văzut, din diferite domenii de activitate

Îmbunătățiți-vă interacțiunea cu tabloul de bord

Tablourile de bord sunt esențiale pentru afacerile moderne, dar nu toate funcționează la același nivel. În cadrul industriilor și organizațiilor, nevoile variază extrem de mult. Nu există o modalitate corectă de a proiecta un tablou de bord, dar implementarea unui set de principii strategice testate în timp vă poate ajuta să spuneți o poveste convingătoare despre afacerea dvs. care vă ajută să progresați spre obiectivele dvs.

Tablourile de bord mai bune au beneficii semnificative

Când investiți timp pentru a crea tablouri de bord care sunt interesante și relevante din punct de vedere vizual, îi ajută pe toți cei din afacere.

OBȚINEȚI MAI MULTĂ VALOARE DIN DATELE DVS.
IMPLICAȚI OAMENII POTRIVIȚI
CREAȚI O CULTURĂ BAZATĂ PE DATE

Dacă organizația dvs. este ca majoritatea, are o mulțime de date neorganizate. Tablourile de bord vizuale oferă a structură navigabilă și vă asigurați că oamenii potriviți din organizația dvs. înțeleg ce înseamnă datele pentru ei.

Doriți să obțineți acceptul executivului pentru un anumit proiect? Identificați o nouă zonă de afaceri bazată pe tendințe? Identificați cu ușurință zonele cu probleme. Un tablou de bord vă poate ajuta să adunați părțile interesate cheie din afacere și să răspundeți rapid la nevoile în continuă schimbare.

Partajarea unui tablou de bord între unitățile de afaceri poate ajuta la crearea unei culturi a descoperirii și a inovației, și permite angajaților de la fiecare nivel să creeze avantaje competitive. Când ai date de încredere și organizate, vă puteți baza pe ele pentru a lua decizii mai inteligente și mai rapide.

 

Ce este bine de știut înainte de a începe

Când creați un tablou de bord, veți dori să știți clar despre publicul dvs., ce își dorește și cum va folosi informațiile care le sunt prezentate.

ÎNȚELEGEȚI ROLUL PUBLICULUI DVS.
AFLAȚI CUM VA FI UTILIZAT TABLOUL DE BORD
OFERIȚI PERSPECTIVE SIMPLE, CONSUMABILE

Cunoașterea cui i se adresează tabloul de bord – un generalist, un analist, un manager de afaceri sau un director – vă va ajuta să îl proiectați eficient. De exemplu, un public executiv dorește să știe dacă KPI-urile sunt îndeplinite și să adune concluzii cheie. În timp ce un agent de vânzări cu puțină expertiză tehnică sau în materie ar putea avea nevoie de un afișaj simplificat care să ofere informații cheie despre clienți sau să arate cifrele de vânzări în timp.

În ce context va vedea publicul dvs. tabloul de bord? Un supervizor ocupat cu 15 secunde de rezervă are nevoi diferite față de o echipă care trebuie să se ”scufunde” mai adânc în cifrele trimestriale. Oricum, este esențial să înțelegem situația. Scopul dvs. este să furnizați informații exacte care să nu provoace frustrĂri inutile și să nu necesite intervenție externă.

Oamenii sunt mai ocupați ca niciodată, așa că doriți să oferiți informații pe care le pot înțelege rapid. Acordați atenție ordinii conținutului dvs.; puneți articolele cu prioritate pe primul loc. Folosiți culoarea și dimensiunea fontului pentru a atrage atenția asupra lucrurilor pe care doriți să și le amintească publicul. Puneți articolele mai puțin relevante sau cu prioritate mai mică aproape de sfârșit. Dacă este posibil, furnizați concluzii sau rezumate.

Principii de proiectare a tabloului de bord

Accesibilitate. Implementați indicii vizuale care indică când un element se leagă la o altă pagină, arată dacă un buton este activ sau inactiv sau oferă informații contextuale.

Accesibilitatea  culorilor sau contrastul. Unii oameni au o gamă limitată de viziune a culorilor, așa că este important să încorporăm forme și contrast pentru a vă asigura că toată lumea poate accesa informațiile de care au nevoie.

Ierarhia informației. Afișați datele în ordinea importanței, astfel încât utilizatorii să nu rateze ceea ce contează cel mai mult. „F-scaning” este un mod comun în care oamenii consumă informații – în esență, scanează orizontal de-a lungul vârstei și apoi în jos. Înțelegerea mai mult despre aceasta și alte modele comune de scanare vă pot ajuta să puneți pe primul loc ceea ce este cel mai relevant.

Simplitate. Un tablou de bord aglomerat ar putea afișa o mulțime de informații, dar este inutil dacă cei care îl privesc nu pot înțelege la ce se uită. Mai puțin înseamnă mai mult, așa că evitați să confundați grafica 3-D sau să înghesuiți prea mult pe o pagină.

4 tipuri de tablouri de bord cu cele mai bune performanțe

Fiecare tablou de bord este unic, dar multe se încadrează în una dintre cele patru categorii, în funcție de scopul și publicul vizat. Fiecare are un accent diferit care vă permite să spuneți o poveste mai eficient și să evidențiați indicatorii cheie de performanță (KPI) care contează pentru afacerea dvs.

1. Executiv

2. Operațional

3. Tactic

          4. Analitic

1. Tabloul de bord executiv

Un tablou de bord executiv este un instrument de raportare pentru monitorizarea strategiei companiei pe termen lung prin examinarea factorilor critici de succes. Aceste tablouri de bord sunt de obicei complexe în crearea lor și sunt utilizate în principal de managementul de nivel superior. Ele sunt, de asemenea, o cale cheie pentru companii pentru a urmări KPI-urile în raport cu obiectivele lor în timp.

STUDIU DE CAZ – realizat pentru spitale

Spitalele utilizează informații bazate pe date pentru a susține dorința de a avea sisteme mai bune. Tablourile de bord oferă echipelor sale o imagine clară a datelor importante, cum ar fi fluxul de pacienți în și din camerele de urgență și conduc la o mai bună luare a deciziilor.

Tablourile de bord executive le permit:


Capturarea și menținerea concentrării executive
. Demonstrați progresul în ceea ce privește obiectivele și obiectivele cheie, cum ar fi reducerea duratei de spitalizare și îmbunătățirea experiențelor clinice și operaționale.


Adaptarea rapidă la nevoile de schimbare
. O vizualizare a celor mai actuale date îi ajută pe lideri să anticipeze presiunile și să dezvolte cea mai eficientă abordare pentru fiecare zi.


Învățărea și optimizarea pentru a atinge obiectivele strategice
. Evidențiați KPI-urile care afectează managementul, experiența pacientului și dinamica personalului.

Exemplu de tablou de bord executiv

2. Tabloul de bord operațional

Tablourile de bord operaționale sunt unul dintre cele mai comune tipuri de tablouri de bord. Sunt folosite pentru a monitoriza starea curentă și pentru a prezenta informații într-un format simplu, ușor de vizualizat, pe care toată lumea îl poate înțelege. Aceste tablouri de bord nu sunt concepute pentru interactivitate sau pentru a demonstra progresul către un obiectiv, ci mai degrabă pentru a oferi o imagine instantanee a modului în care sunt lucrurile acum.

STUDIU DE CAZ – realizat pentru poliție

Poliția oferă comunității lor servicii de salvare. Ei folosesc tablourile de bord ca instrument zilnic pentru a-i ajuta să monitorizeze criminalitatea, să urmărească locația și volumul rapoartelor de poliție și multe altele.

Un tablou de bord operațional face poliția mai eficientă, permițându-le să:


Rămână informați
cu privire la elementele importante de care echipele de poliție au nevoie în activitatea lor de zi cu zi.


Câștige eficiență
cu fluxuri cheie, cum ar fi volumul de muncă, conformitatea, locațiile cele mai solicitate, suspecții, victimele, problemele legate de calitatea datelor și statisticile privind criminalitatea.


Monitorizeze activitatea
cu funcții precum hărțile termice care arată concentrațiile de activitate într-un mod simplu și intuitiv.

Exemplu de tablou de bord operațional

3. Tabloul de bord tactic

Un tablou de bord tactic este folosit pentru a urmări progresul către un obiectiv, fie la nivel de companie, fie pentru o anumită echipă sau proiect. Interactivitatea este cheia pentru acest tip de tablou de bord, deoarece doriți să puteți determina motivul pentru care ceva merge bine sau nu. El ajută echipele să stabilească dacă ceea ce fac funcționează și dacă trebuie să facă schimbări.

STUDIU DE CAZ – realizat pentru o companie de software

Compania de software este specializat în informații despre clienți și dorea un tablou de bord simplu, neaglomerat, care să ofere utilizatorilor lor de afaceri capacitatea de a lua decizii mai rapide și mai bine informate, cu informații despre comportamentul de navigare și cumpărare, interacțiuni pe canalele digitale și multe altele.

Compania de software și-a proiectat tablourile de bord tactice pentru:

Ghidarea publicului prin informațiile cheie, folosind un stil de design curat, cu date importante în partea de sus, adăugând culori și simboluri pentru a indica creșteri și scăderi și oferind instrumente care permit utilizatorilor să analizeze tendințele.


Furnizarea de funcții interactive
, permițând utilizatorilor să găsească informații cheie, cum ar fi când clienții abandonează coșurile de cumpărături în timpul călătoriei lor, care locație are cele mai mari cheltuieli pentru achiziții sau la ce oră din zi cumpără oamenii.


Permiterea descoperirilor valoroase
, cum ar fi identificarea clienților profitabili pe care o companie ar putea dori să-i vizeze pe baza comportamentului anterior și a modelului de cumpărare.

Exemplu de tablou de bord tactic

4. Tabloul de bord analitic

Un tablou de bord analitic conține o cantitate mare de date create și utilizate de analiști pentru a oferi suport directorilor. Tablourile de bord analitice oferă o imagine de ansamblu cuprinzătoare a datelor de afaceri, iar managementul mijlociu este o parte crucială a grupului de utilizatori.

Aceste tablouri de bord sunt folosite pentru a conduce decizii și joacă un rol cheie în afacere.
STUDIU DE CAZ – realizat pentru o companie de bunuri de larg consum ambalate

Bunurile de consum ambalate sunt articole achiziționate de consumatorii obișnuiți. Pe o piață atât de competitivă, este esențial să existe un tablou de bord analitic care să arate exact ce, unde și când cheltuiesc oamenii. Fără el, nu poți prognoza creșterea cotei de piață și nu poți lua decizii importante cu privire la viitor.

Companiile de bunuri de larg consum ar trebui să utilizeze tablouri de bord analitice pentru:


Aplicația datelor istorice
pentru a urmări tendințele, a compara cu mai multe variabile și pentru a crea predicții sau.


Urmărirea creșterii
utilizând graficul de prognoză de creștere pentru a permite vizualizări micro/ macro și pentru a contrasta creșterea bunurilor ambalate de consum față de creșterea pieței.


Crearea de comparații inteligente
în categoria de produse, folosind grile pentru a urmări piața în raport cu obiectivele.

Exemplu de tablou de bord analitic

Sfaturi pentru vizualizarea KPI-urilor

Indicatorii cheie de performanță pot fi complecși, așa că este important să știți cum să lucrați cu ei pentru a obține cele mai bune rezultate.

Pe măsură ce utilizați KPI într-un tablou de bord, veți dori să:

Identificați valorile cheie.

Colaborați cu părțile interesate din echipa sau proiectul dvs. pentru a identifica valorile exacte care vă vor ajuta să aliniați comportamentele, să conduceți strategia și să urmăriți succesul. De exemplu, unei echipe de vânzări care este recompensată pe baza creșterii de la an la an îi pasă de un număr diferit de echipele recompensate pe baza vânzărilor nete. Nu sunteți sigur dacă ați ales corect? Testați-l și uitați-vă la date.

Spuneți o poveste cu datele voastre.

Care este ideea importantă pe care vrei să o transmiți? Care sunt KPI-urile cheie la care ține afacerea ta? Utilizați ierarhia informațiilor pentru a ghida cititorul. De exemplu, dacă povestea cea mare este creșterea clienților din acest an, prezentați-o cu cifre mari și utilizați numere mai mici pentru a indica anul anterior.

Continuați să repetați și să evoluați.

Când vine vorba de KPI-uri, nu puteți „seta și uita”. Definirea valorilor potrivite este o sarcină în continuă evoluție. De exemplu, atunci când un mare concurent intră pe piață sau când comportamentul clienților se schimbă, este posibil ca și KPI-urile dvs. să fie modificate.

”Poveștile sunt amintite de până la 22 de ori mai mult decât faptele.”
Jennifer Aaker
Profesor de marketing la General Atlantic, Stanford
Lansarea tabloului de bord - după alcătuirea unei liste de verificare
Înainte de a-l împărtăși cu publicul dvs., faceți mai întâi aceste lucruri:

După ce vă partajați tabloul de bord


Observați cum îl folosesc utilizatorii dvs.
 
Identificați ce funcționează și ce nu. Luați notițe, astfel încât să puteți aduce îmbunătățiri, iar următorul tablou de bord poate fi și mai bun.
 

Există o poveste în datele dvs., iar Qlik™ vă ajută să o găsiți rapid.

Acum este timpul să explorați ce tablouri de bord funcționează cel mai bine pentru afacerea dvs.
Începeți prin a crea propriile tablouri de bord.
Testați, repetați și continuați să vă îmbunătățiți.
Veți descoperi rapid care tablouri de bord funcționează cel mai bine pentru echipa dvs.

Viziunea de la Qlik™ este o lume cu cunoștințe de date, în care oricine poate folosi datele și analiza pentru a îmbunătăți procesul decizional și pentru a-și rezolva cele mai dificile probleme. Platforma Qlik™ Active Intelligence, bazată pe cloud, oferă integrare de date end-to-end, în timp real, și soluții cloud de analiză pentru a reduce decalajele dintre date, informații și acțiuni. Transformând datele în Active Intelligence, companiile pot lua decizii mai bune, pot îmbunătăți veniturile și profitabilitatea și pot optimiza relațiile cu clienții. Qlik™ face afaceri în peste 100 de țări și deservește peste 38.000 de clienți activi din întreaga lume.

Pentru informații despre Qlik™, vă rugăm accesați acest site: qlik.com.

Pentru soluții specifice și specializate de la QQinfo, vă rugăm accesați pagina: QQsolutions.

Pentru a fi în contact cu ultimele noutăți în domeniu, soluții inedite explicate, dar și cu perspectivele noastre personale în ceea ce privește lumea managementului, a datelor și a analiticelor, vă recomandăm QQblog-ul !