Cum se poate genera SAF-T ?
- Manual
• reglementările o permit, dar este dificil de generat
• va fi greoi pentru companii cu câteva înregistrări pe lună
• și practic imposibil pentru orice altă situație mai mare de atât
- Export direct din ERP în SAF-T.XML
posibilă, dacă furnizorul platformei ERP a pregătit funcționalitatea (sau dacă avem o echipă IT mixtă și capabilă) - Export din ERP în Excel/ CSV și de aici, reprocesat și exportat în SAF-T.XML
Această soluție este, de obicei, propusă de consultanții fiscali, inclusiv Big4) - Cu o unealtă dedicată, custom-made, realizată de o companie software B2B
- Cu o unealtă integrată dedicată SAF-T
Astfel de soluții, folosind de obicei o platformă de Data Integration & Visual Analytics (Business Intelligence) oferă facilități extinse, un flux integrat, verificabil, monitorizabil, și automatizat la maxim.
Cine ne poate ajuta cu SAF-T ?
Echipa internă de IT
- Dedicată, inclusiv pentru surse multiple, poate și eterogene
- Riscant (e un proiect singular, probabil va fi insuficient testat)
- Rezolvă doar o parte din nevoi
Providerul ERP
- Ieftin
- Dedicat doar ERP-ul propriu
- Inflexibil
- Rezolvă doar o parte din nevoi
Consultantul fiscal
- Mai sigur
- Scump
- Rezolvă doar o parte din nevoi
Compania soft B2B
- Mai sigur
- Scump
- Greu de modificat ulterior
- Rezolvă doar o parte din nevoi
Experți în procesarea integrată a datelor
- Cel mai sigur
- Cel mai flexibil
- Cel mai ieftin (TCO)
- Rezolvă întregul proces, inclusiv verificarea datelor importate, dar și a raportării
- Complet automatizat (sunt lăsate în grija operatorului uman doar task-urile relevante)
- Acces transparent oferit imediat managementului la stadiul de raportare curent și istoric
Structurile de date din SAF-T (XML)
4 Secțiuni
- O ierarhie pe 10 niveluri, cu 820 câmpuri, din care 386 câmpuri obligatorii.
- Când este desfăcut la nivelul de 1 entitate pe 1 rând, se obține, pentru un model de date demonstrativ cu câteva facturi și note contabile, un fișier cu numai… 1200 de rânduri !
Antet
Secțiunea 1
- Obligatoriu în toate rapoartele sau segmentele de raportare;
- Conține identificarea contribuabilului (CUI) și a tipului de evidență contabilă ținut, precum un set extensiv de elemente de identificare, inclusiv a perioadei de raportare;
- O ierarhie pe 7 niveluri, cu 55 câmpuri, din care 27 obligatorii.
Fișiere principale
Secțiunea 2
- Conține, printre altele, nomenclatoare și solduri pe cele mai importante seturi de date din gestiunea și contabilitatea unei persoane juridice contribuabil:
Nomenclatoare
- Produse
- Clienți
- Furnizori
- Mijloace Fixe
+ Solduri
- Solduri de deschidere și închidere pe toate conturile sintetice (denumite “analitice SAF-T”);
- Stocuri detaliate pe articol;
- O ierarhie pe 7 niveluri, cu 55 câmpuri , din care 27 obligatorii.
Registrul general
Secțiunea 3
- Conține registrul jurnal contabil la nivel de linie de notă contabilă, detaliat pe toate conturile sintetice din clasele 1-7;
- O ierarhie pe 9 niveluri, cu 51 câmpuri, din care 36 obligatorii.
Documente sursă
Secțiunea 4
- Conține detalii la nivel de linie de tranzacție pentru principalele fapte financiar- contabile ale unei companii:
• Facturi vânzare
• Facturi achiziție
• Mișcări de stocuri
• Decontări (Plăți și Încasări)
• Mișcările mijloacelor fixe - O ierarhie pe 10 niveluri, cu 474 câmpuri, din care 186 obligatorii.
Mai multe detalii despre soluția SAF-T oferită de QQinfo, găsiți aici: Qsaft™
Pentru informații despre Qlik™, vă rugăm accesați acest site: qlik.com.
Pentru soluții specifice și specializate de la QQinfo, vă rugăm accesați pagina: QQsolutions.
Pentru a fi în contact cu ultimele noutăți în domeniu, soluții inedite explicate, dar și cu perspectivele noastre personale în ceea ce privește lumea managementului, a datelor și a analiticelor, vă recomandăm QQblog-ul !