QQworkload™

QQworkload™ oferă în mod grafic, interactiv, informații valoroase pentru management cu privire la efortul și eficiența angajaților și activitățile departmentelor, inclusiv productivitatea angajaților în finisarea responsabilităților. Soluția gestionează și evaluează și întreruperile din derularea anumitor activități, precum și reluarea activităților întrerupte sau în așteptare. Deși pleacă de la o evaluare cantitativă, informația vizuală oferă și referințe calitative imediate.

QQworkload™ poate fi folosit în tandem cu QQwork.logger™ sau poate folosi ca sursă de informații alte sisteme de pontaj, time-tracking, BPM, etc.

Mai jos am prezentat câteva dintre vizualizările de perspectivă largă ale soluției.

În această perspectivă se poate vedea încărcarea echipei, măsurată atât în procente de timp disponibil, cât și în Full Time Employees, pentru care se folosește o valoare (editabilă) de ore lucrătoare normate în zi.

Sunt afișate rezultatele pe zile și subunități sau pe tipuri de activități.

În această versiune de dashboard, rezultatele din luna curentă sunt comparate cu cele din lunile anterioare.

Referințele pentru overload, underload și culorile folosite pentru a semnala aceste situații extreme pot fi redefinite de către utilizator, prin cursor.

Volumul de muncă (%) pentru fiecare dintre cele două luni este vizibil, dar și valorile detaliate pentru departamente/personal/etc. În partea dreaptă, sunt prezentate informații adiționale care evaluează creșterea efortului din ultimele două luni.

Pot fi folosite și alte referințe (fie vizate, sau care folosesc rezultate din perioade anterioare).

La contextul evaluării cantitative a perfomanței (efort necesar pentru soluționarea diferitelor probleme), se pot adăuga analize adiționale de evaluare, cantitative și chiar calitative, a calității activităților desfășurate, cel puțin în privința respectării termenelor de rezolvare versus referințe (analiza execuției versus SLA = Service Level Agreement).

Mai jos este prezentat un exemplu pentru un mic dashboard operațional, care identifică numărul de situații în care SLA-ul va fi sau nu va fi respectat.

Dincolo de verdele și roșul asociate cu semnificațiile uzuale de bine și rău, am adăugat rozul, pentru situații care necesită intervenția managerială pentru a preveni depășirea SLA-ului și portocaliul, pentru situațiile estimate a fi la limită.

Pentru a analiza calitatea proceselor și consistența activităților aflate în derulare, propunem o analiză adițională care să identifice frecvența pentru fiecare tip de activitate (graficul gri), simultan cu media de execuție (graficul magenta cu buline) și limita de distribuire (graficul magenta cu linii) a efortului (evaluate pentru fiecare tip/categorie de activitate).

Variațiile mici în jurul valorii medie indică un proces bine gestionat, în timp ce o variație mai mare ar putea fi o situație riscantă, necesitând o atenție suplimentară.

QQworkload™ propune și o serie de analize care evaluează calitatea datelor culese din sistemele de pontaj. Acestea pot evidenția situații de raportare fictivă sau alterată, raportate de către angajați.

Iată câteva perspective generale ale calității datelor, dar analiza se poate detalia până la nivelul de linie de raportare din cadrul unei zile, a unei persoane sau până la perspectivele departamentului de nivel mediu.