QQsales.targets&bonus

Iată un scurt rezumat al întregii pagini de mai jos

Beneficii

QQsales.targets&bonus oferă un singur punct de contact pentru toate nevoile de direcționare și bonus ale unei companii.

Toate faptele sunt colectate într-un singur loc, inclusiv rezultate reale, ținte predefinite și logică de bonus și, de aici, sunt furnizate instantaneu analize vizuale pentru a înțelege performanța și chiar pentru a prezice performanța înainte ca perioada actuală de direcționare să fie închisă.

În plus, presiunea psihologică a corectării manuale a bonusurilor este eliminată. Nu mai există o persoană care să fie învinuită, este doar ”acel sistem blestemat” și performanța reală…   
(Dacă este necesar, se poate chiar adăuga o zonă de reglări manuale la întregul motor 😉 )

În cazul în care confidențialitatea este importantă pentru organizație, regulile de securitate pot fi aplicate astfel încât numai persoanele împuternicite să aibă acces la date specifice și/ sau generale referitoare la ținte, execuție și bonusuri.

Funcții principale

QQsales.targets&bonus aduce o modalitate ușoară de a: 

  1. defini un set ținte combinate pentru echipa de vânzări, (până la nivel individual, sau chiar mai mic, la client, produs sau orice alt nivel) pe baza valorilor istorice deja înregistrate,
  2. evalua (înainte ca luna să se închidă și nimic altceva nu mai poate fi îmbunătățit) performanța extrapolată față de performanța vizată pentru a avea domenii de acțiune proactive în care să lucrați,
  3. calcula toate KPI-urile de execuție versus rezultate vizate,  pentru toate perioadele închise, inclusiv scorecard-urile compuse, folosind diferite greutăți pentru fiecare KPI,
  4. evalua bonusul real  pentru fiecare entitate (regulile combinate la nivel individual și la nivel de echipă pot fi stăpânite într-un singur loc). Gata cu durerile de cap și zilele pierdute doar pentru calculul și verificările bonusurilor.

Motorul de direcționare

Pot fi definite diferite tipuri de ținte în cadrul motorului și pot fi utilizate diferite mecanisme de intrare.

Citirea tabelelor țintă

Cea mai rapidă și simplă opțiune este să citiți un tabel deja completat (CSV, Excel, SQL, etc.) care specifică valorile vizate pentru fiecare entitate și fiecare perioadă. Fișierele separate, cu aceeași structură de date, pot fi definite pentru perioade diferite și/ sau entități diferite (agenți/ magazine/ locații/ echipe, BU/ etc.).

Multiple ținte

Când sunt definite mai multe ținte simultan pentru fiecare punct de direcționare (cum ar fi ținta valorii vânzărilor, ținta numărării clienților, ținta numărului de clienți noi, ținta GM, etc.), apar probleme suplimentare: va trebui să definim și diferite greutăți și/ sau formule pentru a calcula bonusuri.
Avem deja diverse eșantioane și tehnici de abordare pentru a utiliza aceste aspecte, astfel încât să ne adaptăm abordării dvs. specifice de direcționare.

Instrumente de asistare a direcționării

În funcție de cerințele specifice, putem oferi soluții care nu vă ajută să păstrați/ să vă amintiți țintele stabilite, ci să ușurați activitatea (uneori) mare de definire a țintelor, pe baza performanței anterioare și a execuției țintei. Sunt disponibile diverse soluții pentru crearea asistentului de direcționare adecvat:

  • exportul de fișiere Excel speciale cu formule dinamice încorporate în interior,
  • folosind soluții de scriere Qlik pentru a ajuta și înregistra deciziile de direcționare direct în interfața Qlik
  • precum și implementarea unor instrumente de planificare robuste (Planacy), care includ definiții de obiective și fluxuri de lucru colaborative, în mai multe etape și pe mai multe niveluri pentru aprobarea obiectivelor.

Executarea țintei Proforma

Pentru tipologiile de afaceri (cum ar fi aproape toate tipurile de vânzare cu amănuntul sau distribuția FMCG) care manifestă de obicei o afacere destul de constantă în fiecare zi și în care vânzările medii zilnice sunt aproape constante în afaceri obișnuite de la o zi la alta, în perioada pentru care am definit obiective, formula de extrapolare destul de simplă poate fi angajată pentru a prezice rezultatele de la sfârșitul perioadei să se fi întâmpla deja. În cazul în care comportamentul diferit al clienților (sau programul) este valabil pentru weekend și zilele lucrătoare ale săptămânii, acest lucru poate fi luat în considerare.

Acest lucru va arăta, chiar înainte de închiderea perioadei, o execuție țintă așteptată (extrapolată), ceea ce înseamnă că performanța slabă poate fi identificată la începutul perioadei și pot fi luate măsuri proactive specifice, pentru a îmbunătăți rezultatele la sfârșitul perioadei.

În cazul unui număr mare de entități (mai mult de câteva zeci), o interfață special concepută, care se concentrează pe extreme (neperformanți  și foarte performanți) și prezintă în rest doar distribuția performanțelor medii, oferă acces la prezenta dintr-o singură privire (principiul managementului prin excepție stă de fapt la baza a acestei abordări).

Executarea țintei finale

După închiderea perioadelor, rezultatele finale sunt disponibile imediat.

De asemenea, o perspectivă istorică a execuției țintei poate fi ușor de înțeles, atât cantitativ, cât și temporal.

Pentru mai mulți KPI, indicatorul de performanță compus este, de asemenea, evaluat imediat pentru fiecare entitate și părinții lui. Este posibil chiar să furnizați în interfață elementele de apelare corespunzătoare, care permit schimbarea imediată a greutăților KPI-urilor de bază.

Nu numai valorile individuale sunt disponibile, ci și rezultatele comparative ale managerilor de la egal la egal, care coordonează subseturile de entități (cum ar fi manageri de zonă, manageri de magazine, manageri de divizie, etc.).

Calcularea bonusului

Deoarece toate calculele KPI sunt deja automatizate, calculul bonusului actual este disponibil imediat, eliberând timp de gestionare pentru sarcini mai relevante, cum ar fi înțelegerea factorilor de performanță, motivarea oamenilor și așa mai departe.

În cazul în care calculul bonusului include, de asemenea, unele date de evaluare umană calitativă, pot fi pregătiți substituenți suplimentari pentru a colecta toate acestea și, prin urmare, calculul bonusului final este încă gata să fie livrat imediat după finalizarea evaluărilor.

Qonclusions

Gestionarea performanței este o chestiune destul de importantă, în special în gestionarea vânzărilor. QQsales.target&bonus este o soluție care vă oferă o modalitate integrată de a combina date țintă cu date reale și de a economisi mult timp consumat de obicei de manageri pentru a defini țintele, a înțelege și a evalua rezultatele și a motiva oamenii de vânzări prin bonusurile plătite.

Scorecard-urile de performanță și calculul bonusului pot fi aplicate nu numai în departamentul de vânzări, ci mai degrabă în orice departament, mai ales atunci când valorile cantitative disponibile pot fi extrase din datele deja existente în sistemele organizației dvs.

Toate cele de mai sus pot adresa nu numai performanța și bonusarea echipelor de vânzări interne, dar și pe cea a partenerilor de vânzări sau chiar a agenților de vânzări ai partenerilor. O abordare similară poate fi aplicată, de asemenea, și pentru programele de afiliere și referențiere.

Pentru mai multe detalii despre produsul QQsales.targets&bonus, vă rugăm completați formularul de comandă aici !

Pentru alte soluții QQinfo, vă rugăm vizitați pagina: QQsolutions.

Pentru informații despre Qlik, vă rugăm vizitați pagina: qlik.com.